niedziela, 13 kwietnia 2014

Wywiad z Weronikao99

No hej :3
Dzisiaj możecie przeczytać wywiad z Weronikao99. Jest to wspaniała dziewczyna, i mam nadzieję, że niektóre osoby coś zrozumieją po przeczytaniu. 
Zapraszam do lektury!


YC: Witaj Weronika :) Bardzo dziękuję, że zgodziłaś się na wywiad. Mam nadzieję, że nie przysporzyłam Ci kłopotów.


W: Nie, no co ty. Bardzo się ucieszyłam gdy dowiedziałam się, że ktoś chce przeprowadzić ze mną wywiad. To bardzo przyjemne doświadczenie.


YC: Na początek chciałam spytać co Cię skłoniło do założenia konta z językiem japońskim?


W: Cóż, to raczej nie jest zbytnio ciekawa historia. Miałam taki okres w moim życiu, gdy zainteresowała mnie sztuka i kultura Japonii, dlatego gdy jeszcze była możliwość zmiany narodowości ustawiłam narodowość japońską i potem już jej nie zmieniłam.


YC: Czy Twoja doll ma przypominać Ciebie w realu?


W: Moja lalka daje mi możliwość wyżycia się kreatywnie. W rzeczywistości ubieram się na czarno, często wykorzystuję różne motywy, np. czaszki czy ciemne kwiaty. Jednakże nie posiadam gorsetów czy wiktoriańskich sukni, a Stardoll owszem.


YC: Jakie korzyści, według Ciebie, daje stardoll? Co nas trzyma na tej stronie?


W: Jak już wspomniałam-możl​iwość wyżycia się kreatywnie, wykorzystania ubrań do których w rzeczywistości nie mam dostępu. No przecież nie mam gorsetów czy wiktoriańskich sukni! W grze mogę do woli bawić się modą gotycką, bo choć ubrania są mało popularne to wcale nie jest ich mało, szkoda tylko, że są bardzo drogie.


YC: Jak długo już masz swojego bloga?


W: Bloga mam od listopada ubiegłego roku.


YC: Co Cię nakłoniło do jego stworzenia?


W: W tamtym czasie szukałam możliwości na podzielenie się moimi stylizacjami, wzięłam udział w kilku castingach, jednak nigdzie się nie dostałam. Wtedy zaczął rodzić się pomysł stworzenia bloga inne niż wszystkie, bloga z modą gotycką. Takiego na Stardoll nie ma, a przynajmniej ja go nie znam. Przemyślałam sprawę i założyłam go. Nie żałuję, bardzo go lubię i jest dla mnie ważny. Mam nadzieję, że jeszcze troszkę się rozwinie i więcej osób go pozna.


YC: Może wróćmy teraz do świata realnego. Większość ludzi wie, że jesteś gotką. Skąd to się u Ciebie wzięło i co Ci się w tej subkulturze podoba?


W: To dłuższa historia. Od różu wolałam czarne barwy już w czwartej klasie podstawówki, wtedy zamiast kwiatków kupowałam czaszki, zamiast różowego wolałam czarne ubrania. Wtedy nie znałam się jeszcze na subkulturach, gdzieś usłyszałam o subkulturze emo i zaczęłam się z nią utożsamiać. Nie potrwało to długo, gdyż już w piątej czy szóstej klasie zorientowałam się w tym temacie, najbardziej zainteresowała mnie subkultura gotycka, poczułam w niej swoją filozofię, że to jest coś, co chcę kontynuować swoją osobą. Goci to spokojni, zrównoważeni, uprzejmi ludzie owinięci nicią tajemniczości. Fascynuje nas sztuka w każdym wymiarze, kochamy muzykę, interesujemy się historią, literaturą, mistycyzmem... Gotyk nie jest ograniczający, on rozwija. Pozwala poznać o wiele szerszy świat, świat własnej twórczości i filozofii, dostrzegania w świecie elementów, których wiele osób nie widzi. Za to kocham tę subkulturę.


YC: Co sądzisz o wszystkich stereotypach?


W: Uważam, że stereotypy nie są potrzebne, bzdurą jest, że gotka jest smutasem, ma depresje. Bzdurą jest utożsamianie metalowców czy gotów z satanistami. Krojenie kotów, niszczenie kościołów... To nie ma nic wspólnego gotykiem, to po prostu nie ta kultura i zainteresowania.​ Mylne są stwierdzenia, że od gotyku do satanizmu mały kroczek, bo to wcale nie prawda. Goci to zazwyczaj weseli, uprzejmi ludzie, którzy cieszą się z życia. Poznałam już kilka osób z tej subkultury i ani razu się nie zawiodłam. Oczywiście, zdarzają się wyjątki, ale tak jest w każdej subkulturze. No, bądźmy szczerzy, wyobrażacie sobie krojenie kota? Ja nie. Najlepsze jest to, że każdy got jest inny i ma swój sposób patrzenia na świat, nie ma tu schematu-taki/ta​ka musisz być, żeby być gotem, takiej muzyki musisz słuchać, tak musisz się ubierać. Nienawidzę ograniczeń.


YC: Wiem, że zdarzały Ci się przykre sytuacje z powodu Twoich poglądów, mogłabyś to opisać?


W: Często ludzie oceniają mnie po pozorach, twierdzą, że osoba wyróżniająca się z tłumu, osoba, która nie jest kolejną nieudaną kopią lalki Barbie jest kimś gorszym albo niebezpiecznym. Spotkałam się z sytuacjami, w których ludzie dyskryminowali mnie przez mój styl ubioru bo po prostu im się coś wydaje. Niektórzy uważają, że ja, taka czarna osoba na pewno ma sporo za paznokciami. Nieraz spotykam się z plotkami odnoście różnych spraw dotyczących mnie, a w 99% przypadków nie są one prawdziwe. Jakiś czas temu dowiedziałam się np., że piję i uciekam z domu. To jest oczywiście bzdura.


YC: Gdybyś mogła jednym uczynkiem pokazać jaką osobą jesteś, co byś zrobiła?


W: Nie mam pojęcia co mogłabym zrobić.


YC: Co byś powiedziała wszystkim, którzy wymyślają jakieś plotki na Twój temat?


W: Nie bądźcie stereotypowi! Nie ulegajcie głupim gadaniom osób, które nie mają pojęcia o czym mówią. Możecie komuś sprawić przykrość i bardzo go skrzywdzić. Oczernianie może wyrządzić wiele zła, nie tylko oczernionej osobie, ale także oczernionemu. Nie byłam, nie jestem i nie będę satanistą! Nie interesują mnie żadne czarne msze, nie bawię się w czarną magię i nie wywołuję duchów. Nie dajcie wprowadzić się w błąd głupim gadaniem osób ze złym nastawieniem do inności i oryginalności.


YC: Weroniko bardzo dziękuję za wywiad. Jesteś naprawdę świetną osobą i powinnaś dalej być sobą, nie przejmować się innymi :) Pozdrawiam!


W: Tak, masz rację, nie przejmuję się tym! Również serdecznie pozdrawiam i dziękuję za możliwość udzielenia wywiadu.


Załączniki:




Podobało się? :3

30 komentarzy:

  1. Stylizacje zupełnie nie w moim stylu :c Za to wywiad świetny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jestem gotką, ale lubię Weronikę. Jest miła i intyligenta, a jej stylizacje mimo że są gotyckie są nie złe. Czyli podsumowując: Wywiad bardzo fajny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam ją!Świetna osóbka :)
    olimandra89

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy i interesujący wywiad. Uwielbiam takie rozmowy z innymi ludźmi. Jestem mile zaskoczona.

    sisi3305

    OdpowiedzUsuń
  5. Całkiem ciekawy wywiad, nawet całego przeczytałem. :D
    Z kim kolejny? :>

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy wywiad :) Nigdy jeszcze nie spotkałam się z Gotką :) Po tobie jednak wynika, że jesteś bardzo sympatyczną osobą :) Jeśli mówisz, że te plotki nie są prawdziwe to oczywiście wierzę ci, gdyż ty jesteś Gotką i na pewno wiesz lepiej niż ci wszyscy ludzie :) Miło się czytało.

    SolKlaudia70083

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobry wywiad. Mam podobne przeżycia, odczucia, przemyślenia. Też w 4 klasie zaczęłam być odmienna wśród rówieśniczek. c; Bycie sobą, bycie zadowolonym - przede wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wywiad miło się czytało. Pierwszy raz spotkałam się z osobą która lubi styl gotycki.Po wywiadzie wynika, że Weronika to bardzo miła osoba.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wywiad świetny. Można się naprawdę dużo dowiedzieć :) Nie spotkałam jeszcze takiej osoby ,ale po wywiadzie wynika ,że jesteś bardzo miłą i ciekawą osobą. Co do stylizacji to poprostu nie jest mój styl ,a wywiad bardzo mi się podobał.

    nataliaszelc01

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny wywiad, ciekawe stylizacje! ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawa osoba. Stylizacje nie w moim stylu ale bardzo ładne ;)
    ojtyja

    OdpowiedzUsuń
  12. Wywiad bardzo ciekawy i rozbudowany, miło się czytało. Stylizacje to zupełnie nie mój styl, ale są bardzo ciekawe.
    Niciia02

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie lubię takiego stylu, ale wywiad bardzo ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny wywiad, jednak to nie jest mój styl.

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajny wywiad, jednak nie lubię tego stylu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetna dziewczyna :) takich ludzi cenię! Oby tak dalej, nie przejmuj się opinią pozostałych. Bycie inną nie oznacza bycie dziwną i głupią. Mimo, że za stylem nie przepadam, to nic do niego nie mam. O gustach się nie dyskutuje :)

    karo45623Love1

    OdpowiedzUsuń
  17. Znam Weronikę, jest to bardzo miła osóbka, z którą naprawdę z przyjemnością rozmawiam. Wywiad bardzo ciekawy.

    hill88

    OdpowiedzUsuń
  18. Gratuluję wywiadu moje dziewczyny :)!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawy wywiad, lecz nie gustuję w tego typu stylach
    klarunka86

    OdpowiedzUsuń
  20. jej Wercia <3

    Najlepszy wywiad jaki czytałam ;3

    OdpowiedzUsuń
  21. Wywiad ciekawy, dowiedziałam się wielu nowych rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  22. Wywiad ciekawy i stylizacje są nawet ciekawe .. nie w moim stylu , ale ładne :)
    iskrat

    OdpowiedzUsuń
  23. Przeczytałam cały wywiad i muszę stwierdzić, że był on bardzo ciekawy :) Znam Weronikę od jakiegoś czasu i jest to naprawdę miła osoba. Na ogół nie interesuję się Gotykiem, ale dzięki Weronice mogę trochę się o niej dowiedzieć. Wspaniała osoba! :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Bo najważniejsze jest być sobą :3 Ciekawy wywiad :)

    pati-lol

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny wywiad! Ja też nienawidzę stereotypów na temat subkultur! Jestem emo i wkurza mnie gdy ktoś mówi na mnie, np. ,, Smutas", ,, Humanoid", ,, Samobójca", itp. Powinni zrozumieć, że nie jestem taka! Nie tnę się i nie mam zamiaru! Denerwują mnie kiedy ktoś mnie pyta kiedy skoczę z dachu, albo kiedy się powieszę! Doskonale Cię rozumiem ;)
    Ja uwielbiałam czarny odkąd pamiętam! Już jako 3- letnia dziewczynka słuchałam metalu!

    cat-wercat

    OdpowiedzUsuń
  26. Kocham takie "ciemne" style. Stylizacje niestety mi się nie podobają, ale na stardoll ciężko jest stworzyć coś naprawdę dobrego co by idealnie odwzorowało konkretny styl i by mi się spodobało. Jednak w realu goci ciekawią mnie przede wszystkim swoim wyglądem. Kiedy widzę jakąś osobę, która się wyróżnia np. zielonymi włosami czy czarnym strojem a'la żywcem wyjęta z jakiegoś horroru nie mogę powstrzymać tego "woooow", gdzie moje koleżanki na ten widok chcą uciec jak najdalej z piskiem. Nie oceniam ludzi po tym jak wyglądają, bo czasem ci "normalni" są gorsi od tych "pożeraczy kotów". Fajnie, że Weronika ma swój styl. Przynajmiej wyróżnia się w tłumie ;)
    Piszecie tu, że ma swojego bloga ze stylizacjami. Bardzo chciałabym go zobaczyć ;D

    OdpowiedzUsuń
  27. NIe przepradam za tym stylem ubierania sie

    OdpowiedzUsuń